President Macron said the package would include one billion euros in subsidies for electric and hybrid cars, adding France should be producing a million green cars annually by 2025.
The French government’s environment and energy minister Ségolène Royal has just unveiled her plans for what is known as “energy transition” - the move to a society which uses less energy and which switches from fossil and nuclear fuel to renewables. This long-awaited new law, which will be debated by the French Parliament in the autumn, has been touted as one of the flagship measures of President François Hollande's five-year term of office. But as Mediapart's environment correspondent Jade Lindgaard and Dan Israel report, the proposals, while regarded as a step in the right direction, have been widely described as timid and lacking in ambition.
Directeur de la publication : Edwy Plenel
Direction éditoriale : Stéphane Alliès et Carine Fouteau
Le journal MEDIAPART est édité par la Société Editrice de Mediapart (SAS).
Durée de la société : quatre-vingt-dix-neuf ans à compter du 24 octobre 2007.
Actionnaires directs et indirects : Société pour l’Indépendance de Mediapart, Fonds pour une Presse Libre, Association pour le droit de savoir
Rédaction et administration : 127 avenue Ledru-Rollin, 75011 Paris
Courriel : contact@mediapart.fr
Téléphone : + 33 (0) 1 44 68 99 08
Propriétaire, éditeur, imprimeur : Société Editrice de Mediapart
Abonnement : pour toute information, question ou conseil, le service abonnés de Mediapart peut être contacté par courriel à l’adresse : serviceabonnement@mediapart.fr ou par courrier à l'adresse : Service abonnés Mediapart, 11 place Charles de Gaulle 86000 Poitiers. Vous pouvez également adresser vos courriers à Société Editrice de Mediapart, 127 avenue Ledru-Rollin, 75011 Paris.